Väiksed asjad

8 06 2010

Väiksed asjad on need mis loovad muljet ja lähevad korda. Loovad huvitava kogemuse ja põneva reisi. Igas uues kohas on selliseid väikseid asju mis panevad muigama ja kulmu kergitama. Vahel tekitavad mõnusat äratundmise rõõmu. Vahel teevad tuju pahaks ja vahel ei märkagi midagi mis oleks märkamist väärt. Asju peaks oskama märgata. Siin on minu nimekiri väikestest asjadest.
Väiksed asjad Bali saarel on väiksed lapsed kes üritavad sind igal juhul teretada ja paremal juhul plaksu lüüa. Kuskilt täiesti ootamatult kargab välja terve kari paljajalgseid, kisendavaid lapsi kes tahavad sind tervitada. Nagu oleksin keegi kuulsus või midagi. Vahel tuleb olla ettevaatlik sest need väiksed lapsed teevad nii korraliku plaksu, et järgmist enam ei tahagi.
Paljajalgsete lastega tuleb mul meelde üks väike seik enda üleeilsest päevast kus ma ootamatult paljajalgseks turistiks jäin. Lugu lühidalt selline, et läksin mina snorgeldama. Jätsin oma asjad lähedalasuvasse baari aga kuna tegemist ei olnud just liivarannaga siis jalutasin plätudega 20 meetrit rannale lähemale. Niikaua kui ma värvilisi kalu ja uppunud jaapani laeva vrakki otsisin otsustas keegi, et olen teinud väga hea plätuvaliku. Rannale tagasi jõudes oli plats puhus. Krt!?! Kes seda nüüd tegi? Natuke järele mõelnud muigasin asja üle. Aga see ei muutnud asjaolu, et pidin päeva jätkama paljajalgsena. Kuigi kohalikud baarist üritasid mu plätusid leida pidin leppima seletusega, et mu plätud võisid kaasa võtta jaapani turistid, kes grupiga seal lähedal aega viitsid. Ainuke mida selle kõige juures kahetsen, et just nädalake varem olin plätud korralikult puhtaks küürinud. Milline ajaraisk 🙂 Seiklesin järgmised pool päeva paljajalu ja päeva teises pooles omandasin ca 28 krooni eest parimat Indoneesia kvaliteeeti esindavad plätud. Muidu ei lastud templisse. Pealegi ei ole Eestis nagunii plätusid vist vaja, pigem villasokke?
Siin saarel müüakse Coke´i ja Sprite´i sellistes klaaspudelites nagu meil Eestis…. kui aasta oli umbes 1995. Kuidagi mõnusam on seda jooki klaaspudelist maitsta. Miks meie kodune koka plastis välja müüakse?
Kunagi ammu oli vist mu onul üks kass kellel oli lühem saba. Mitte sünni poolest 🙂 Minu mälu järgi olla ta vist oma saba kaotanud võitluses muruniidukiga või midagi sellist. Igatahes sai hiljem nalja teha, et hea kass talvel ei lase külma sisse kui kiirelt tuppa lipsab. See lugu tuli meelde kui ma Gili saartel nägin kõigil kassidel lühikest saba. Huvitav, neil ei ole ju külma ilma. Muruniidukeid ka ei märganud. Miks siis kõikidel Gili saarte kassidel sabad lühikeseks tehtud on? Seda ei saa ma vist niipea teada. Võib-olla, et mitte sooja tuppa lasta?
Kui reisida ringi otsides võimalikult odavaid hotelle juhtub Indoneesias kümnel juhul üheksast hotelli kus avastad, et WC-paber ei olnud hinna sees. Mille kuradi pärast just sellelt kokku hoitakse ma aru ei saa. Me vist kõik oleme kogenud millal see pisike detail, et WC-paber on otsas või üldse puudub meile tavaliselt teatavaks saab. 🙂 Teine asi on see, et need samad hotellid ei paku tavaliselt ka sooja vett. Ükskord aga sain sellise hotelli kus justkui lubati sooja vett. Esimene kord oligi soe vesi. Teine kord aga jääkülm. Kokku jäi soojade ja külmade pesukordade suhe külma vee kasuks püsima kuus kolmele. Teistes külma vee hotellides on külm vesi palju mõnusalt soojem. Pigem eelistaks ühtlaselt jahedat kui äärmusest äärmusesse kõikuvat temparatuuri.
Aga inimesed on lahked. Lapsed kellest ma juba kaks lauset kirjutasin on tavaliselt üsna kasutud kui midagi vaja on. Aga samas täiskasvanud, ükskõik kui umbkeelsed, üritavad sind igal juhul aidata. Mind on aidatud enamasti suuna näitamisega. Olukorras kus kohaviitasid on kaootliselt või tavaliselt puuduvad nad üldse on kohalike käest suuna küsimine palju efektiivsem ja saab kiiremini kohale. Olen avastanud, et kaart on siin üsna kasutu paber…
Siiamaani ei saa ka päris täpselt aru bensiinijaamade paiknemise loogikast. Seepärast juhtubki, et vahel tuleb tankida poolametlikest bensukatest. Mis on poolametlikud? Need, mu sõbrad, on kohalikud külamehed kes oma poodide juures Absolut Vodka või Coca-Cola pudelist liitri või kahe kaupa bensu müüvad. Alguses tegi see hirmsasti nalja aga nüüd olen sellega ära harjunud. Ühe korra hädas isegi seda teenust kasutanud.
Kui euroopas arvatakse, et roller on reeglina ühe inimese sõiduk. Väike auto kahe inimese sõiduk ja auto suurusest alates Toyata Land Cruiser on sobilik perekonna vedamiseks siis Indoneesias on see loogika pea peale pööratud. Olen oma silmaga rolleri peal näinud vähemalt viie kui mitte kuueliikmelist perekonda. Mis mind eriti hämmastas, et rolleri tagaistmel on kolmeliikmelise perekonna pesamunal võimalik teha kerge lõunauinak. Minu jaoks midagi müstilist. Lisaks võib rolleri peale paigutada umbes 3000 muna või pool keskmise maja ehitusmaterjalidest.
Millises riigis osutuks veel võimalikuks, et vähem kui 25 meetrise vahega paiknevad (näiliselt) sõbralikult ja rahulikult kõrvuti mošee ja ristiusu kirik? Hinduistlikest templitest iga nurga peal rääkimatagi.

Toimingud

Information

2 kommentaari

9 06 2010
Helju

Tere sõbrake,….1 Sinu reisiseiklustest lugemine on saanud mulle põnevaks järjejutuks.Tatsa aga vapralt edasi ja jaga reisimuljeid! Jaanipäev läheneb kosmilise kiirusega! Seniks tsauki!

9 06 2010
Teele

Nendest villasokkidest peab vist veel rääkima… Aga muidu oli taaskord tore lugemine:)




