Juhuslikud mõtted: Atherton

20 01 2010

Hakkasin tööle banaanikasvanduse vihmutussüsteemide paigaldajana. Töö on tore ja lihtne aga ebapüsiv. Suure panuse töö lahedusse annab Itaalia boss Dominic. Vanust on tal juba 60 ja tööga kiirustamine ei ole tema moodi. Esimene selline keda Asutraalias näen. Temaga teeks koos tööd küll. Lisaks on temaga muhe juttu ka ajada hoolimata vähesest inglise keelest ja korralikust Itaalia aksendist.
***
Paarimeheks sain ühe Korealase. Täielik naljatilk. Kõige pealt jättis ta oma lõunasöögi töö tegemise kohta kaasa võtmata. Töötas nii aeglaselt, et isegi Itaallasest boss Dominic tuli mulle kaebama ja ütles, et õhtul laseme tal töö lõpetada ja ise puhkame põõsas. Lisaks ta inglise keel on über-naljakas. Umbes nagu jaapanlased kummardumisega kasutab ta inglise viisakusväljendeid. Kui seda klouni poleks siis oleks elu igavam. Õhtul unustas oma lõuna autosse, mis põllule tagasi sõitis. Siis küsib, et miks mina seda ära ei võtnud? : ) Darwini preemia talle, väljasurev liik!
***
Banaanikasvatus kus ma töötan on kasvamas 220 000 banaanipalmi. Aastas toodetakse seal umbes 500 000 tonni banaane. Selles piisaks vist kogu Eestile terveks aastaks. Natuke jääks ülegi.
***
Kängurud. Üks kohalik mõtles ja ütles mulle hääletamise ajal, et neid on üle 20 liigi. Täna sain teada, et neist rohkem kui kahekümnest vähemalt üks liik elab puu otsas. Ja ma saan seda varsti vaatama minna sest see on siinsamas lähedal. Kängu puu otsas, kes oleks seda arvata osanud…
***
Siin maal pidi olema nii palju ämblikke ja usse, et mul on hirmus tahtmine siit kiiremas korras varvast lasta. Kuni selle nädalani tegi mulle Kerli-Sirli ämblike kartus nalja. Nüüd ma mõistan neid. Ärge naerge, see pole naljakas! : ) No tegelt Eestis on… (Antagu mulle andeks, et teid näitematerjalina kasutasin) Aga siin hirmutavad mind nii igasugu kärbsed kui ka rohukõrred. Vaikselt hakkan juba üle saama aga alguses… Öösel hosteli ees madu kohata pole kusjuures üldse haruldus.
***
Athertoni lähedal Kuranda vihmametsade vahel on vist ühed parimad tsikliteed mida ma oma silmaga näinud olen. Vasakule-paremale ja ülesse-alla. Sile teekate. Suurepärased vaated. Lihtsalt suurepärane vaatapilt. Eriti kui sa istud tsikli asemel bussis! Austraalia ratturitele on vist üheks väheseks tõsiseltvõetavaks rattaks ainult Harley. Kogu aeg Harley ees ja taga ja… aga mis siis kui mulle meeldib naked bike? Yamaha tehas on asendamas oma seeriavalikus minu FZ6 mudelit uue ja võimsama FZ8-ga. Ootan põnevusega.
***
Lumi tundub siit kaugelt vaadates nii ilus ja romantiline. Tahaks ikkagi natuke Eesti talve ka näha. Muuseas on alanud avalduste vastuvõtmine suusakeskustesse. CV ja motivatsioonikiri on valmis ja esimestesse keskustesse saadetud. Kui hästi läheb alustan tööd mais-juunis.
***
Täna kohtasin kohalikku, kes on 3 aastat Tartus elanud ja vahepeal ka Sillamäel. Rääkisime pikalt nii Eestist kui Austraaliast. Kuna tal on Eestist pärit abikaasa kutsus ta mind mõnikord õhtusöögile. Ta tahaks hea meelega Estonian speak. Vahetasime telefoninumbreid. Kui muud ei saa siis ühe korraliku tasuta õhtusöögi ikka : )
***
Austraalia väikelinnade tänavad näevad kõik ühesugused välja. Umbes nagu olete näinud Clint Eastwoodi western filmidest. Siis hakkasin mõtlema, et umbes samal ajal need siia ka ehitati ju. Üleüldse on imelik, et enamus Austraaliast on noorem kui 200 aastat ja igal pool on näha tikk-sirgeid tänavaid ja karmilt planeeritud linnasuumi. Igav! 50 aastane inimene on näinud kogu riigi ajaloost veerandit. Minu vanaema oleks juba peaaegu poolt. Siis nad räägivad siin Austraalia kultuurist. Fastfood culture, not more.
***
Uskumatult imelik on vaadata siinsetel tänavatel ringi vuravaid uusi Ford Falcon´eid. Need on ühed ilusamad autod mida näinud olen. [siinsetel tänavatel] Meenutavad välimuselt Audi disainijoont. Miks nad Euroopas siis selliseid kaste nagu Fiesta ja Focus toodavad?! Me pole rohkemat väärt?

Toimingud

Information

6 kommentaari

20 01 2010
Ermo

FZ8…ma polnd kuulnudki aga uurin järele.
Tead ma siin mõtlesin, et äkki peaks järgmiseks tsikliks hoopis Tenere võtma, selle khaki variandi http://yamahakeskus.ee/index.php?lang=et&pg=product&product_id=385
Ilus ratas, sobib ideaalselt Eesti teedele, no hind on muidugi omaette teema, aga vahepeal müüdi esinduses vaatamiseks olnd uut ratast 81k eest.
Mõtteid seoses tsiklitega on palju, lisaks plaanin omale ühe 1970-1980 aastatesse jäävat Suzuki rm 250 krossiratta soetada. Ära nüüd kõvasti löö, selle ratta margi pärast. Nende selle ajastu rattad on oma kollases värvis lihtsalt nii lahedad ja ihaldusväärsed. http://www.suzukicycles.org/photos/RM-RMX-series/RM250/1978_RM250_yellow_650.jpg on ju ilus 🙂
Aga mis seal ikka, ehita oma sprinklereid banaanipuudele edasi. Mul kell juba üle südaöö ja ülehomme ootab C++ eksam.

Ermps

22 01 2010
Kaarel

Eh, seekord tasub seda juttu uskuda. Käisin raamatukogus igavust peletamas ja seal ühes tsikliajakirjas kahes kohas kirjutas sellest, et kohe kohe lubatakse see välja tuua. Ja FZ8 on ta sellepärast, et häid 600-seid on juba ni palju turul, et tuleks teistest eristumiseks natuke kubatuuri juurde keevitada. Huvitav mis nad siis tonnisega teevad? Kw-de vahe jääb ju üsna tillukeseks sellisel juhul?
Mis Teneresse puutub, siis mulle tundub ta kuidagi nagu väike. Kui seda tüüpi tsiklit juba ostma hakkaks siis äkki pigem miski BMW? Samas ei tea kah.
Aga Suzuki ostu kiidan ma igati takka. Mine tea äkki (suzuki ikkagi) sõidab paremini kui su vene krossitsiklid ja saab isegi paar tiiru proovida.

20 01 2010
Viktoria

Kaarel, no mida!
Sa ikka suudad mind üllatada.
Kas su eeltöö Austraaliaks oli täiesti olematu? Või olid nende langevarjuhüpete jms võimaluste ekstaasis, et muu peale väga mõelda ei suutnud? 😀

Seda ikka tead, et känguru on rase umbes vaid kuu aega.
Aga kas sa tead, millest “känguru” nimi üldse tuleb?
Vihjeks võib öelda, et James Cook ja tema tegemised siinpool maakera.
Muideks, kui ma kängurude teemal uurimistööd tegin, ütlesid mulle teatmeteosed, et neid on maailmas ligi 60 erinevat liiki, mitte 20.

Ja seda ka ikka tead, et inglise keeles on känguri meesisendi, naisisendi ja lapsisendi jaoks eraldi sõnad?
Ja need puudel asuvad kängurud peaksid hoopis teistsugused välja nägema, sellised imelikud, rohkem karude moodi, aga midagi on kängurudelt ka ikka (saba, kehakuju jms)
Nad veel suudavad ühelt puult teisele hüpata. Ja need hüpped on umbes sama pikad, kui meie kaugushüppe parimad tulemused maapinnal 😀

Siin alles hiljuti näidati puudel elutsevate kängurude videosid. Neile kinnitati kaela väikesed kaamerad, et siis näha seda, kuidas näeb välja ühe sellise känguriliigi igapäevaelu.
Aga neid tree-kangaroosid on väga vähe alles, oled õnnelik seas, kui neid näha saad.

22 01 2010
Kaarel

Hei,
Eks mul see eeltöö natuke longas küll ja see on mu reiside puhul ikka vahel ennast ka häirima hakanud. Aga tegelt seekord ma ikka valmistusin korralikult ette aga seda töö osas. Meelelahutuse osa jätsin nagu rohkem kõrvale kui asja millega saab hiljem tegeleda ja nüüd siis imestungi.
Kängurute arv oli puhtal selle mulle küüti pakkuja arvamus. Polnud isegi viitsimist seda hakata üle kontrollima. Kas sa pole siis lugenud blogi algusest peale lugenud kui ütlesin, et kõik siin avaldatud saab olema subjektiivne ja faktid jätan kontrollimata. Aga tegelt seda puu otsas asuvat suure sabaga kängut tahaks näha küll.

22 01 2010
lagle

Kurandas Barron Falls… Veel peaks see olema päris võimas! Mõnus ja chill koht…sai seal päääris tihti käidud!

kuidas siis on seal? eks oled vast aru saand juba, et pole see farmitöö seal lihtne midagist… guugeldades peaks tulema välja üks netileht kus kõik suusakeskuste majutusasutused ka jooksvalt töökuulutusi panevad..sest suusakeskuse enda töölisti saada keerulisem … falls creekis on iga aasta
eestlasi tööl olnd

22 01 2010
Kaarel

Kle täna käisimegi siin ringi tuuritamas. Minu tungival soovil jäi Barron Falls seekord marsuudilt välja! See jäi lihtsalt nii palju kõrvale. Aga äkki jõuan veel.

Mis puutub Athertoni siis olen siin juba nädal+ aega ja selle farmitöö raskuse kohta ei oska midagi öelda sest olen tööl olnud ainult kolm päeva ja nüüd juba peaaegu näda niisama passinud. Praegu planeerin juba vaikselt evakueerumist Darwinisse. Aga enne seda katsun Frankiga kuidagi asjad joone peale saada 🙂 Eks paistab kuidas lõpuks läheb. Kuna hakkan siit ikkagi enne aastat tagasi ka tulema siis tahakski võib-olla rohkem linnas tegutseda.




