Destination: Atherton

17 01 2010

Mõni aeg on mööda läinud ja jälle olen leidnud endale püsivama töökoha. Seekord siis vist veel väiksemas linnakeses kui Bundaberg. Linnal nimeks Atherton ja asub see Austraalia kirdenurgas. Esimene suurim linn siinkandis on Cairns, mis asub 90 km eemal. Atherton ise on umbes selline Türi suurune linnake.

Internetis iseloomustatakse Athertoni järgnevalt:

Atherton is the ‘capital’ of the lovely Tropical Tablelands, a land of beautiful lakes, waterfalls, rich red soil and tropical rainforest. Here the temperature is cooler, the pace is slower and there is a feeling of relaxation in the air. The rich Tableland area is famous for producing peanuts, maize and potatoes. The area also has a number of natural attractions such as the Curtain Fig Tree, Millaa Millaa Falls, crater lakes and amazing rock formations.

Kokkuvõtvalt on tegemist jälle ühe suurema farmikeskusega, mille ümber peaks olema piisavalt uurida ja puurida kui peaks leiduma vaba aega ja võimalust auto rentida.

Jõudsin siia neljapäeval ja tööle asusin juba järgmisel päeval. Tööd teen mangoistanduses. Minu tööks on võrast juba lõigatud okste kokku riisumine, mille traktor seal hiljem mingi imeriistaga kokku peaks korjama. Töö on raske. Esiteks paistab päike kogu päeva otse pähe ja teiseks – oled sa kunagi proovinud 10-11 tundi järjest riisuda? Pausid on ainult kell 9, 12 ja 3. vastavalt siis 15, 30 ja 15 minutit. Tööpäev algab argipäviti kell 6.30 nädalahetusel kell 7. Austraalia farmeritele kohaselt eeldavad nad tööliselt ikkagi kehvemal juhul 2 aga paremal juhul 4 või ideaalsel juhul 8 korda kiiremat tegutsemist kui on inimvõimete piirid. Mina olen nende jaoks liiga aeglane. Sellelt kohalt vallandamine ootab mind nagunii ees. Aga mis te arvate kas ma hoolin sellest? Üldiselt tuleb rahulikuks jääda ja öelda seda mida mõtled. Seda viimast küll iseendale, kinnitamaks et sinul on õigus : )

Mango iseenesest on täitsa mõnus suutäis aga panen kõigile eurooplastele südamele, et neid korjama minnes riskite tõsiste tervisehädadega. Nimelt mangode korjajad euroopast on enamuses vaevlemas päris karmi allergia käes. Tekib karm lööve ja paistetus. Pärast tuleb neelata steroidravimeid ja arstidele meeletuid summasid välja käia. Lisaks see mangovedelik on happeline ja kõrvetab kätele haavasid. Aga see viimane on neist kõige väiksem mure. Minu töö on vist üks väheseid mida sellises istanduses teha kannatab.

Teise päeva lõpus küll hakkas parema käe ranne hirmsasti haiget tegema ja läks paiste. Tõmbasin hetkel elastiksideme peale ja loodan et paraneb. Farmer ootab mind küll esmaspäeval tagasi aga kui valutab siis ei lähe seda viga ainult hullemaks tegema sinna. Ei saa ju parema randmega riskida. Millega ma siis suvel gaasituutut keerama peaksin? Vasaku käega või? : ) Ja üleüldse pole mingit mõtet siin tervise hinnaga rabeleda. Hostli omanik kellele ma pinda käisin, et ta mu farmi vahetaks mõtleb selle peale. Mõelgu kähku : )

Tulevikust ja olevikust

Mäletan, et siia tulles oli minu plaan rohkem lõbutseda ja vähem tööd teha. Olles mõnda aega siin koha peal, olen prioriteete natukene ümber hinnanud. Nimelt leian, et olulisem on ikkagi terve mõistusega asjadele otsa vaadata ja mitte hiiglama summasid kulutada lahedatele asjadele, mille ma saaks kätte ka kodus. Odavamalt. Nimelt käib mulle hirmsasti vastukarva see hirmus trügimine igasugustele turismiatraktsioonidele ja seda meeletute hindade eest. Ma ei ole eales valmis selliseid summasid välja käima. Mul on kohaliku turismitööstuse vastu väga sügav allergia tekkinud.

Loobun kindlasti benjihüppest. See maksab 125+125$. Esimene 125 on hüpe mis polegi kallis aga teine pool on ainult piltide eest!? Klge kohalikud, olete ennast segi joonud või midagi? 1250 EEK piltide eest maksta? Hoidke kogu see krempel parem endale. Lähen teinekord ja kuhugi hoopis lahedamasse kohta hüppama. (juttu siis Cairnsi lähedale ehitatud hüppamistornist, mis peaks Austraalias ka suhteliselt ainuke olema) Näiteks Uus-Meremaale.

Langevarjuhüpe, tandem. 250+100. Jah viimane osa on jälle pildid. Teen parem eestis terve kursuse läbi ja saan igal ajal ja igal pool iseseisvalt hüppamas käima hakata. Fotoka võtan ka kaasa ja saan pildid tasuta kätte! Ainuke asi mille osas natuene kahtlen on sukeldumiskursus. Great Barrier Reef on siiski olemas ainult Austraalias. Aga eks ma vaatan.

Ühesõnaga selle reisi edasine moto on rohkem teenida ja rohkem odavaid aga lahedaid lõbustusi leida. Vältida kommertsi ja seda mida kõik siin nagunii teevad. Tahan vastuvoolu ujuda : ) Sellele veendumusele olen selle reisi jooksul jõudnud.

PS! Sellel nädalal algasid ka esimesed kandideerimsied suusakeskustesse. Hoian selle silma peal sest sellest sõltub suures osas minu tulevik siin Austraalias.

Toimingud

Information

8 kommentaari

17 01 2010
mann

et igal ajal ja igal pool iseseisvalt hüppamas käia, on sul vaja A kategooriat, millele kulub ligikaudu 30-40 hüppe ringis ja rahatäppe ehk nii 15-20 tuhat eesti krooni. lisaks varustus, veel umbes 30 tuhat – või käia hüppamas seal, kus varustust saab rentida. ja fotoka saad sa pähe panna siis, kui hüppeid on juba 200-300 kandis kogunenud. lihtsalt, infoks =)

http://www.skydive.ee

17 01 2010
Kaarel

Hei,

ega ma jah arvanudki et, mees metsast saab kohe mingeid hulle trikke tegema ja hüppama minna aga … selle raha eest saan ikkagi kursused ära teha ja iseseisvalt hüppama minna, mis on hoopis parem kui siin korraks alla hüpata. 15-20 000 krooni polegi palju. Siin mitte hüpatud hüppega hoian juba äkki veerandi sellest rahast kokku 🙂

17 01 2010
Teele

Kaarel on tore:)

17 01 2010
Kaarel

Teele on veel toredam!

Teised võtke ka eeskuju kuidas ideaalseid kommentaare kirjutada 🙂

18 01 2010
lagle

ma olen ka seda riisumist teinud. jajaaa… tean mida see randmetevalu endast kujutab!! aga mis farmis teed seda?
muideks tandemhüpe maksis WA-s 400+200 taala. Nii et see sinu hind on veel päris odav.
Sukeldumise PADI litsentsi tasuks teha aasias… võta lihtsalt proovisukeldumise päev ..ma arvan et see umbes paarsada dollarit. saad maitse suhu kui nii võib öelda. Mina tumba näiteks Great Barrierile eu jõudndki ..sedasama instruktoriga koos sukeldumist olen teind egiptuses ja kuigi olen sellest sigavaimustuses, siis usun, et sellesama sukeldumiseraha eest tehtud tripp Aasiasse tekitas minus veel suuremat vaimustust. Et tuleb teha valikuid 🙂

farmitöö on raske igal pool..mu meelest on pikkade tööpäevade plussiks see, et tuleb rohkem pappi ja saab kiiremini edais liikuda. Et küll see vaev endast är atasub! Aga kas elad päkkeris või mõnes majas? ja kas on seal veel eestlasi? a frank muideks kirjutab kõik su sealoldud päevad farmipäevadena jirja et isegi kui teist aastat ei plaani aussis olla, siis tasub ikka talt see farmipäevade paber võtta.
Mina mõlgutan ka siin igast mõtteid ja kes teab…vb saan suvel sind Uus-Meremaale lauatama kutsuda 😀

18 01 2010
lagle

aaa ja see kohalik turismitööstus. Mu arust on see seal ikka väga nutikalt üles ehitatud. riiki lubatakse eee ma arvan isegi sadu tuhandeid päkkereid aastas, kellest kaks kolmandikku teevad farmitööd vms tööd, mida kohalikud austraallased ise naljalt teha ei taha ja siis needsamad päkkerid sellesama raha, mille nad on teeninud, jätavad Austraaliasse kulutades selle kohaliku turismindusse. See reklaamibusiness hakkab ruttu ajudele käima…. kui ise sel juhtuda lasta. Mina võtsin sellest boonust sel teel, et kogu see brozüürimajandus on väga hariv lugemismaterjal enda reisimarsuudi kokkupanemisel 😀 palju asju saab teha ja näha ka reisibüroosid kasutamata.
seepärast ma näiteks ei tahtndki kuskil Airlie Beachil olla … aa ja Darwinis hakkab turistihooaeg kuskil juunikuus ja mu meelest on see Kakadu rahvuspark liigselt promotud. Mina promon Karijini rahvusparki WAs. Erakordne koht!!

19 01 2010
Kaarel

Tegin seda riisumise tööd Alterio või miski siuke farm aga praegu tõsteti üle mind Rigatosse, kus tegelt on tööga ikaldus ja olen teist päeva kodus. Üks teine eestlane kes siin ka on käsib pidevalt suruda sest frank olla üsna laisk igasugu töödega. Ja üleüldse vähemalt peamajas elavad inimesed ei vaata franki just vaimustunult. Mina saan temaga päris hästi hakkama aga seda töö teemat tahaks temaga veel veidi arutada. Ei taha nii palju kodus passida. Pealgi siin peamajas kus ma resideerun pole oma ajaga midagi pihta hakata, sellepärast peab ka vihmaga minema linna peale tegevust otsima. Siiamaani olen päris hästi hakkama saanud. Kohtasin ühte kohalikku ka kes eestis elanud. Kutsus enda juurde õhtusöögile. Vaatab mis tema räägib. Tal naine kah eestlane!

Sellest turismitööstusest võiks päevi rääkida. Mingi aeg kui kokku saame võime sellest rääkidagi.

Kui sa mulle kutse Uus-Meremaale laudama tulekuks saadad siis tea, et ega ma 2 korda ei mõtle 🙂

18 01 2010
lagle

jälle risustan su skräppbuuki. Millaa Millaa fallside kant on lahe. Seda soovitan! ja mööda rannikut cairnsist cape tribulationile käi ka ära…pane punt kokku ja athertonist saab autot rentida 66 taala/päev!nelja peale pole see palju. cape tribulationil saab rannas magada 😀
a need millaa millaa fallsid ja sealne maastik on lausa muinasjutulised 🙂




