Aeg hakata tibusid lugema!

15 12 2009

Lõin täna hommikul luugid lahti vaatasin lakke (jälle vaba päev) ja mõtlesin, et kahe päeva pärast jõuab kätte see hetk, mil ma olen Eestist ära olnud kuu aega. Viie päeva pärast olen olnud Austraalias kuu aega. Mis selle ajaga juhtunud on ja mis peaks juhtuma hakkama?

Üks sõber küsis minult, et millal ma siis neid „Australian Dream:Entertainment” lookeses ülesse loetletud asju tegema hakkan. Endalegi üllatuseks hakkasin rääkima kuidas asjad nii lihtsalt ei käi ja peab ikka raha koguma. Mismõttes ei käi? Krt, olen siin olnud juba varsti terve kuu ja ausalt öeldes tundub vahel (lubage naerda, ikka üsna tihti) mulle ka endale, et olen paigale passima jäänud. Asjad käivad täpselt nii lihtsalt. Kui raha koguda pole võimalik tuleb EDASI või tagasi, põhja või lõunasse liikuda. (variant on ka läänesuund ja outback aga ida pool seab piirid juba 15 km pärast algav Vaikne Ookean) Elu tuleb ise paremaks muuta, mitte jääda ka siin omale mugavustsooni ja paremaid aegu ootama! Tuleb tegutseda kogu raha eest. Seda enam et masterplan on tagasi koju jõuda juunis.

Plaanidest ei räägita sest need ei pruugi teostuda. Tühja, mina tahan ära rääkida plaanid, mille teostumise üle oleksin õnnelik kuid täitumisse suhtun ka ise väikse skepsisega. Nagu ütleb mulle minu Austraalia teemade konsultant Lagle on plaanid siin kiired muutuma ja väga palju ette mõelda ei tasu. Aga siiski…

Lähimas tulevikus tegelen kahe asja nimel: surfilaud ja ookean ning sukeldumiskursus. Need asjad peavad olema tehtud hiljemalt jaanuari keskpaigaks. Punkt!

Kuulsin meie hostelis elanud sukeldumisinstruktori käest, et siin Bundabergis on seni kõige odavamad sukeldumiskursused, mida tema Austraalias kohanud on. See pani mõtte tööle. Täna –homme lähen raamatukokku (või hea õnne korral lihtsalt maja ette) tasuta internetti ja hakkan asja uurima. Investeeringu suuruseks on 205$ kursus + 4 päeva töölt vaba aega + elukoha üür. Aga ma tahaks selle ära teha. Seda enam, et kuigi see linn ei asu päris Suure Korallrahu kõrval ulatub üks ots ikkagi ka siia ja algajale sukeldujale peaks seal küll näha olema.

Punkt kaks. Asun tegelema surfamisega. Seda saan teha tingimusel, et praeguseks hetkeks ekskaasvandersell Karin mu enda juurde öömajale võtab  Nimelt on juhtunud nii, et ta elab juba mitmendat nädalat Surfers Paradise nimelises linnakeses umbes 70 meetri kaugusel Tema Pühadusest Vaiksest ookeanist ise. Ahjaa korruseks 15 – vaate üle vast kurta ei saaks. Investeeringu suurus – surflesson: n/a $ surfilaua rent: n/a $ Surfisärk ja püksid ca 70$ + päris pikalt mitte tööl käimist. Surfiasjaga tuleb tegeleda nüüd ja kohe, sest kui mu plaan on liikuda ülesse põhja Cairnsi lähedale, siis seal enam inimesi vette ei lubata – alanud on Jellyfish season. Need millimallika laadsed olevused elavad umbes pooles Austraalia rannajoonest novembrist -aprillini ja nendega vees kohtudes on surma tõenäosus 99%. (Vaadake filmi Seven Pounds Will Smithiga peaosas)

Kaugem reisiplaan on (kasutage nyyd Google maps abi) liikuda Surfers Paradise sealt edasi ülesse Cairnsi lähedale Athertoni linna, kus teeksin mõne aja jälle tööd. Sealt tuleksin tagasi allapoole kuni Townsville´ni ja hakkan liikuma Austraalia südame poole Alice Springsi. Vahepeal võib-olla ka peatus mt. Isa linnas. Alice Springs asub kõrbemaastiku ja Outbacki keskel. Seal on ka see suur punane kivi Uluru, mida on võimaluse tekkimisel plaan kiikama minna. Mõned muud matkad ja töö ka linnakeses kui võimalik. Sealt edasi liigun allapoole näiteks kuskile näiteks tinglikult Adelaide´i kanti. Sealt edasi mööda lõunarannikut kuni Lääne-Austraalia pealinnani Perth ja mööda rannikut edasi kuni Darwini nime kandva linnani. Vahepeal teen teadmata hulk peatusi näiteks sellistes linnakestes nagu Kalbarri, Coral Bay, Exmouth, Broom, Kununurra. Loodan, et viitsin oma plaanitavast teekonnast miskisuguse kaardikese valmis meisterdada, et oleks lihtsam jälgida millised mu plaanid on.

Pärast Darwinisse jõudmist olen ma loodetavasti edukalt (juba jaanuari esimestel päevadel) kandideerinud tööle Sydney ja Canberra lähedal asuvatesse suusakeskustesse ja lendangi Darwinist tagasi alla suusakeskusesse tööle. Töö suusakeskuses oleks kirss tordi peal ja midagi, mida võiks selle reisi parimaks sündmuseks nimetada. Pärast tööaja lõppu suusakeskuses on plaan tagasi Eestisse tulla. Kasvõi sõuda kui muud võimalust ei teki.

Muide kui kellelgi on vähimatki aimu inimestest, kes on Austraalias suusaeskuses töötanud, siis palun andke kohe märku. Isegi kui te täpset kontakti ei tea aga oskate mingeidki vihjeid anda! Aitäh!

Üks plaan on veel. Tean, et ajakava on kitsas ja pingeline aga olen ükskõik millise Austraalia lõigu nõus ära andma (välja arvatud võimalik töö suusakeskuses), et lennata umbeks kuuks ajaks Bali saarele puhkama. Miks? a) seal saab surfata – erineva tasemaga inimesed b) Seal saab mägede otsa matkata (ca 1000-3000 m) c) Seal on madalal maal matkamise võimalused suurepärased d) Elu on seal odav ja saan puhata sama raha eest kordades kauem kui Austraalias e) Olen selle idee endale osavalt maha müünud.

Ilusat jõuluaja lähenemist! Kuulsin, et teil on ilus miinus 25 kraadi pakane kohale jõudnud? Meil on siin ka kehvad ilmad viimastel päevadel. Üsna paar pilve ujub taevas ja õues on ainult 25-30 kraadi sooja.

Toimingud

Information

14 kommentaari

15 12 2009
Lauri

Plaanide kohaselt võib öelda, et oled vist pisut raha suutnud koguda:) Kuid pea meeles, nui neljaks, aga ilma benji hüppete vidoeta ära koju tule!!!:P:P no võid tulla, aga…

15 12 2009
Katre

Väga õige. Things don’t happen, you make them happen:) ja pane veel pilte üles 😛
Muide, kas sul päkapikud ka käivad või kuidas sul seal jõulud välja nägema hakkavad?

15 12 2009
Tanel

No kurat, 25 kraadi külma on ikka kõvasti etem, kui sama palju sooja. Saab survata ka – purjega jää peal sõita.
Eesti on ka muidu kõva surfimaa, nimelt on siin algajatele surfaritele leiutatud nn. suuruim. Kui saaksid seda Austraalias populariseerida, tuleksid tagasi vbl rikka mehena. http://www.tartupostimees.ee/?id=197961
Aga et guugeldada ei saa, ma ei usu. Kas seal sellist süsteemi ei ole, et viid oma otsingusoovi lähimasse postkontorisse ja siis järgmisel päeval saad välja prinditud vastused? 🙂 Küsi mõnest, äkki näkkab!
Tervitades, Tanel

15 12 2009
Ermo

Aeg lendab eks 🙂
Kusjuures seda minagi mõtlema jäin siin ükspääv, et kaua sa seal soojas kohakeses passid. Kuhu adventsure jääb.
Ja pigem peaksid endale kuuks ajaks, püsiva ja suure sissetulekuallika otsima.
No, et siis me ei pea sõpradega siin sulle kojusõiduks oma viimseid sääste kokku panema.
Usakate ütlust parafraseerides.
K.I.R.S – Keep it real, stupid.

15 12 2009
Jaan

Tibusid loetakse juunis!!! Kõigest kuu aega tagurpidimaal ja juba loed tibusid, omadega p… mees?

15 12 2009
Teele

Lääne-Austraalias pidid kummalised inimesed olema, Tene (sa tead küll, keda ma mõtlen:)) just kirjutas mõnest kummalis-naljakast seigast:D
PS – ta on praegu Perthis:)

16 12 2009
Karin

Jellyfishide osas tuleb mainida, et paar inimest, kes Surfersis surfitunni võtsid, olid ka endale selle olevuse käe külge saanud. Ei ole mitte ilus vaatepilt, kuidas käsi paiste läheb.Mina täna õnneks ühtegi ei kohanud, aga ma, algaja, püsisin ka üsna madalas vees või nii.
Aga jõuluajaga on nii, et võib-olla mul vedas ja siis ma olen koguaeg tööl hoopis.

16 12 2009
Kaarel

Box jellyfishiga ei lähe käsi paiste vaid sa sured peaaegu mõne minuti jooksul olen mina aru saanud. Tegemist on ühe mürgiseima olevusega.

Aga töö osas on küll hea kuulda, kus sa töötad, millega tegeled? Ma siin sain just neljanda järjestikuse vaba päeva 🙂

16 12 2009
Ande

Mulle jäi ükspäev sima, et ütlesid, et teil suri seal üks tüdruk. Kuidas see juhtus?

16 12 2009
Kaarel

Nobody know´s for sure… ja need kes teavad ei hooli sellest piisavalt, et ka teised teada saaksid. Imelik ongi see, et surma põhjustest ei tea keegi midagi. Preagu olen ringlemas kuulnud kolme kõlakat – ussihammustus, kuumarabanduus, narkootikumid. Viimast väga ei usu seega alles jäävad kaks. Tüdruk oli üldse alles kolmandat päeva tööl selle hosteli all. eile sai ka üks noor mees surma ca 25 keegi tea temast midagi seega tõenäoliselt ka backpäkker. Jäi auto alla. Siin maailmajaos pole inimeste ja auto koosolemisele üldse mõeldud. Inimestele ülekäiguradasid pole ja peavad üle tee tuigerdama seal kus endale meeldib, ohutum tundub!

17 12 2009
Karin

Tegelikult ülekäiguradasid isegi on (vähemasti siinkandis), aga need on siis niiii kaugel, et selleni jõudmiseks tuleb kenake kilomeeter maha kõndida. Tartu kaubamaja ristmik on selle kõrval lapsemäng. No ja siis on foorid muidugi reguleeritud nii, et autodele on 5 minutit, jalakäijatele 15 sekundit. Pole siis ime, et hüppad teepeale seal, kus tundub, et üle võiks jõuda:D

18 12 2009
lagle

🙂 hihi mind oled sa taas maininud lahelahe 🙂

oehh sind! taas plaanid (kuigi njaa…tean seda omast käest..tegin ju samamoodi..ma lihtsalt väga ei rääkind sellest aga jaa.. kogu aeg oli kalender nina ees ja mõte jooksmas 😀 :D)

ma homme loen su positust süvenenumalt…hetkel kiire ja lasin silmadega üle. A surfareid elab gold coastil ka eesti soost… alati on seal olnd eesti tüüpe ja hoia raha kokku ning lase kellelgi seda õpetada seal.. hmm bundabergi lähedal ka ju randu…kas seal ei saaks surfamist õppida? eks väiksemates kohtades on surfilauarent ka odavam kui ntx gold coastil.

AGa tervitused siit! need külmad ilmad on lahedad ja meie Tartu on ikka nii nii nii ilus linnakene 🙂 🙂

18 12 2009
Karin

jeap, Karin is vöörking. Tore restoran. Christmas day on vaba, muidu olen tööl. Täna nt tuleb mingi 13h kokku (praegu pausil). Teisip kolin kahksa korrust allapoole jälle, manageri korterisse vabasse tuppa. Hüvasti ookeanivaade ja vabadus:D

23 12 2009
Ermo

Tööd on vist megalt, neljas päev ja meie Kaarlikesest ei kippu ega kõppu, lõpuks ometi said aru et elamiseks on vaja tööd teha. Sa pole enam Eestis, kus paljalt jutustamise ja kirjutamise eest palka saab 🙂
Tubli poiss.




