Tomato business – vagabundist vangiks

3 12 2009

Pole midagi lihtsamat kui teha endale Austraalia viisa, korjad natuke puu-või juurvilju ja võid kogu Austraalia läbi sõita. Nii on see reklaamis.

Enda tõestamine ja piisava hulga reisiraha teenimiseks pead olema palju kavalam. Umbes täpselt nii kaval, et ostad endale auto. Otsid töö isesseisvalt ja väldid tööhosteli abi. Veel vähem tohiks mõelda seal pikaajaliselt elamise peale sest hostelis lükatakse sind väga kavalalt kahvlisse millest välja tulla on on keeruline.

Kutsun teid siis koos minuga arvutama. Keskmine Austraalia backpacker teenib tunnis tunnis (olenevalt muidugi kohast, mina räägin hetkel oma nahal kogetud Bundabergi oludest) umbes 17,5 dollarit. Nädalas on tööd tavaliselt justkui 30-45 tundi. Nädalas teenitakse seega 525 -790 dollarit. Eesti rahas oleks see kümme korda suurem summa. Vinge eks? Aga nüüd hakkame maha ka arvutama 🙂

Selle summa peal võtab riik maksud – alles jääb umbes 450-600 dollarit. Siis omakorda hostel nädala ööbimise raha 179 $, alles jääb 271-421 See summa on juba palju väiksem eks? Nüüd koorib hostel sellelt veel 6 dollarit iga päeva eest töölesõidutamise raha. Alles jääb 241-391 dollarit. Ahjaa, et tööl püsida peaks koha peal olema justkui kuu aega sest job manager võtab kohe algul 50 dollarit deposiiti ja kui varem lahkud siis jääd sellest summast ilma 🙂 Nyyd kööginõude saamiseks pead ka 20$ deposiiti maksma. Seega jääb sul nädalaga alles umbes nii palju raha, et saad vaevu bussiga järgmisse linna sõita. Umbes 100$ järgmise linna bussipileti hinnaks on siin väga keskmine hind. Ahjaa, kõht läheb ju ka vahepeal tühjaks eks? 🙂

Nüüd kui sul on alles jäänud sinu närused 200-300 dollarit, siis on hosteli taga avatud veel baar 🙂 see pole küll kallis aga seal istumiseks kulub kokku nädalas ikka päris palju raha. Mina olen baari välistanud sest mul pole absoluutselt tahtmist siia urkasse igaveseks jääda. Kavatsen siit lahkuda järgmise või äärmisel juhul ülejärgmise nädala jooksul. Aga tean inimesi, kes on siin elanud rohkem kui 11 nädalat ja nad pole midagi suutnud säästa. Seega on hostelid just selline koht kus küsitakse põhjendamatult palju raha.

Arvutame korra veel, seekord hosteli tasuvust. 20 ruuduse vb ka 25 ruutu toa peale jagatakse välja 7 voodit, neist igaüks maksab toa eest 179 dollarit. Kokku makstakse ühe toa eest 1253 dollarit nädalas ja 5012 $ kuus. See on metsik. Isegi lukshotellid ei teeni nii suurt kasumit ühe toa pealt. Elamistingimused ja toa hügieen sealjuures on alla igasugust arvestust. Röögatu ebaõigulus. Bussitäie inimeste tööle sõidutamine (30se bussiga) tähendab hostelile päevas 180$ tulu. Viiepäevase töönädala jooksul aga 900$. Sõidu pikkus
on maksimum 15 -30 minutit ja nädalaga teenitakse 9000 eeku lihtsalt väikeste otsade eest. Busse on mitu. Välimuse järgi ütleks et maksavad vähem kui 3000$ Kuigi bussid on erinevas suuruses pole tõenäoliselt tasuvus kehvem.

Et asi kindlam oleks on hostelil ka tingimused. See tähendab peamiselt seda, et sind võidakse ilma ettemaktud raha tagasi maksmata suvalisel hetkel tänavale visata. Näiteks tööle mitteilmumine tähendab kohest väljaviskamist (seega on kohustus tööl käia mitte, et kui soov siis käid. Üldiselt ei arvstatagi olukorraga,
et sa hostelisse lihtsalt elama tuled). Võõra alkoholi (mitte hosteli baarist ostetud) leidmine tähendab kohest välja viskamist. Öörahu rikkumine tähendab kohest välja visakmist. Ühesõnaga vajadusel leitakse ka põhjus sinu väljaviskamiseks. Põhimõtteliselt ei vastuta hostel sealjuure mittemillegi eest.

Muigele ajab iroonia asja juures on see, et hostel kus mina hetkel peatun kannab nime Cellblock – eesti keeles vangla või vangikong. Nimi tuleneb vist sellest, et kunagi asus siin politsei jaoskond ja arestimaja. Vangla, vabatahtlik, aga vangla on hostel siiani…

Seega tuleb olla kavalam. Kohe algul tuleks alustada rehepaplusega ja mõelda välja võimalikult palju viise kuidas Hostelile tünga teha 🙂 Mina olen näiteks erinevatel põhjustel viilinud Job manageri deposiidi maksmisest. Ma ei ole siin eal kuu aega, seega oleks ma selle raha maksmisel kohe sellest ilma. Tööl
püsimiseks seletasin neile,et jään siia vähemalt jaanuarini. Tegelt pakin pakid miskil ajal kokku ja kavatsen ennast välja regada ja tahaks ka transpordi kulud maksmata jätta. Üldiselt tundub vältimatu samm lähitulevikus endale transport leida. Kas auto või tsikkel. Autoga saaks ka üle riigi rännata aga tsikkel oleks lihtsalt jumalik. Rohkem tuleb liikuda sisemaale kuhu keegi vabatahtlikult ei läheks, et teenida suuremaid summasid ja maksta vähem ära elamiseks.

Üks idee on minna viinamarja-istandusse tööle. Need asuvad sisemaal. Sain tuttavaks tüüpidega kes liikusid st. Georgi suuna ja andisd ühe numbri. Helistan ja uurin tingimusi. Teine võimalus on Bowen kus peaks praegu saama mangosid korjata. Tomato business kui vangistamine ei ole kindlasti see milleks ma siia tulin

PS. Paar päeva tagasi nägin esimest metsikut ja suurt kängut. (järgmisel päeval juba mitmeid) Meie tööruumide taga mandariinipuude vahel kalpsas neid seal mitu aga siis kui mina vaatama läksin oli ainult üks alles jäänud. Väga kaugel oli ka ikkagi. Nad ei karda üldse aga mina liiga lähedale minna ei tahtnud. Mina tea mis mõtted tal peas on ja vb on ka bäckpäkkeritest kõrini juba 🙂

PPS! Cellblock arvas mind täna jälle töölistist välja seega passin jälle täiesti niisama ja ei teeni midagi! Ootan põnevusega homset!

Toimingud

Information

14 kommentaari

4 12 2009
Eva

Eks ta nii olegi mõeldud, et võimalikult palju raha jääb n-ö ‘perekonda’. Ilmselt neil polegi võimalik nii suurt palka maksta, nagu välja reklaamivad ja seetõttu koorivad iga vähimagi liigutuse eest. Kuna Austraaliasse läheb ikka väga palju inimesi oma elu seiklust kogema, siis on see ka võimalik.
Kunagi oli telekas mingi saade Austraalias töötanud eestlastest ja üldiselt jäi kõlama see, et seiklust on muidugi päris palju, aga raha eriti ei teeni, sest kõik on kallis; samuti on elamistingimused tihtipeale kehvad (mitmekesi suures ruumis, tekivad huvide konfliktid, vargused jne). Loodame siiski, et sul läheb kõik lep’se reega!
Õnne ja edu uue töö leidmisel!
Eva

4 12 2009
Kaarel

Eks ta nii ole jah. Tead siin on selle virelemise ja tööga nii, et ise peab olema aktiivne ja uurima puurima siis lõpuks saab neist rahamuredest ka jagu kui ainult tervisega midagi ei juhtu. Kui haigeks juhtud jääma siis on täitsa puuks. eriti kui veel tervisekindlustust ei ole. Mul õnneks on.

Mina usun, et leidsin selle tunneli ülesse kus otsas valgus vist paistma hakkab. loodame, et see valgus siis lähemale jõudes rongivilet ei annaks 🙂

4 12 2009
Lauri

No Tere Kaarel! Esiteks,ma ei saa aru, miks sa neti pulga ära andsid?:P Kas tomatitest juba villand, sa pole veel lihtsalt sisse elanud:P Tegelt lase sealt jalga ja tõmba neil p***d lohku:P Edu ja peagi kuulmiseni!!!

4 12 2009
Kaarel

Hei, seda p lohku tõmbamise asja ma teen ma kindlasti. Nyyd on plaan selge- järgmisel nädalal liigun edasi. Kahe nädalaga on kogunenud maksmata “kohustusi” ligi 90 taala. Tegelt need on nagunii ajuvabad maksud sellepärast nad üle lasengi.
Kogunenud on tsipa raha ja siin ei muutu midagi paremaks. Meri on ka akugel ja kui tööd ka pole on siin täiesti mõttetu tiksuda. Järgmine nädal liigun edasi kuskile ülessepoole. Kuigi vahepeal tööd ei lbata teen vast ikka peatuse kuskil ilusas kohas kogun ennast ja siis lä’hen ikka päris ülesse välja kus üks tüüp lubas mulle, et seal on plenty of work. Kuna sain ta kontakti ühe väga usaldusväärse eesti tüdruku käest siis lähen all.in selle peale välja 🙂

4 12 2009
Ermo

Et kohe ikka täie eest elada siis peaksid ka iga kümnenda tomati ise ära sööma seal. Aga vot seda kalkulatsiooni ootasin juba ammu :), asjad kohe palju selgemad. Pea siis piirituse baasil valmistatud jookidega piiri ja naudi niisama päikest:)

4 12 2009
Kaarel

🙂 tead mis? Alati kui ma töölt koju tulin oli kõht nii täis, et ei viitsinudki enam süüa teha. Iga kümnes tomat tähendaks, et oleks õhtuks umbes 50 -150 kg tomateis sisse ajanud. Et selles mõttes on seda isegi minu jaoks natuke palju. Kuigi kui oleks võimalik sööks ette ka 🙂 Eestlane ikkagi ju oma rehepaplusega!

Piirituse baasil jookidega on asi väga selge – ma olen siin olnud täiskarsklane. Ah ei siiski päris mitte :)) läks meelest juba. Aga tulevikus, kui jalad alla olen saanud, vaatan seda soovitust juba hoopis tõsisemalt 🙂 Muide need piirituse baasil joogid on siin megakallid. Odavam on miskeid veine ja muud seesugust vaadata.

5 12 2009
Eveli

Taskud küll rahast tühjad, aga vähemalt on sul rohkem päikest, sooja ja känguruid kui meil siin Eestimaal.

5 12 2009
Kaarel

kallikene, mul on lastud kõigele nii väiksed taskud õmmelda, et sinna pole palju kõlisevat-krabisevat vajagi, et need sellest pungil täis tunduksid 😉 Samas on väiksed taskud ka sellepärast, et kui ma peaks mõne kängu närvi ajama, siis eest lidudes ei teki suurt tuuletakistust ja nii võin päästa oma nigela elu 🙂 SAin just mõni aeg tagasi teada et känguru jalalöök võib tappa. Baleriini jalaga pidi sama lugu olema 🙂

6 12 2009
Karin

Panen igaks juhuks siia ka, ma veel seda skaibi smsi ei usalda: http://www.immi.gov.au/allforms/application-forms/forms_alpha.htm Sealt leheküljelt kõige viimane vorm, w-tähe all:) Kuhu põhja sa liigud? Ja mis tööd seal palju on?:)

6 12 2009
Andres

Selliseid eestlaseid on Austraaliasse kohe kuhjaga vaja, kes kõiki igal võimlusel üle lasevad ja asjade eest maksmata jätavad. Tubli töö…

6 12 2009
Kaarel

Tere Andres,

Kas ma tunnen sind? Isegi kui ei tunne pole see oluline. Kui sa oled ise praegu austraaliamaal ja tegeled backpackimisega siis peaksid sa teadma kuidas lood mõnes tööhostelis on. Hostel on tugevam pool ja kasutab oma jõupositsiooni igati ära. Nemad ei küsi kunagi, et kas see või teine absurdne tasu või deposiit mille nad tagastamata jätavad on õiglane või ebaõiglane. Kindlasti on ka häid hostele ja selliste hostelite vastu käitun ka tesiit. Selles hostelis pean oma tegu õiglaseks.

Kui sa Austraalias ei ole siis sa ei tea, et olukord ongi selline nagu eelmises kohas kirjeldasin. Tegemist on puhtalt olelusvõitlusega ja mina ei tunne oma teo pärast häbi.

6 12 2009
Eveli

Kängurute kohta ei oska öelda, aga baleriinide surmavates oskustes ma ei kahtlegi. Saada meile päikest, kuidagi pime kipub olema meil siin ja lisaks Kell kiusab 😦

6 12 2009
Kaarel

Tead, mina ei tea kuidas Kellaga on aga siin kiusab mind kell. Sest Ajavahe Eestiga on nii suur siis vahepeal ei saa ma muhvigi aru kas teil peaks seal päikest või kuud nägema parasjagu. Panin just kilose tüki päikest kotti ära. Äkki jõuludeks tuleb kohale 🙂 Ongi teist siin vahepeal ikka üleliia palju!

6 12 2009
Eveli

Kängurute või kängurude? mu eesti keel longap vist




